Skaff deg stilen:

Design som passer over alt

Når det kommer til merkevarebygging for mindre bedrifter, er det viktig at den er konsistent. Enten du legger til en side på nettstedet ditt eller deler ut postkort, så bør logoen, farger og budskapet tilpasses. På den måten vil du forsterke merkevareidentiteten din og bygge et gjenkjennelig "utseende" for bedriften. Er du klar for å skape et uttrykk som ser og føles riktig ut for bedriften på (nesten) alt? Her er noen ting du bør tenke på når du skal skape eller oppdatere merkevaren din.

Start med en allsidig logo

En logo som kundene lett kjenner igjen og husker er helt avgjørende når man skal bygge en merkevare. Når du skal lage en logo, bør du tenke på de ulike stedene og elementene den skal vises på og sørge for at den passer like godt overalt. Rosehagen bruker en nokså enkel logo som passer flott til alt markedsføringsmaterialet deres: enkel, elegant tekst (inkludert en beskrvielse av bedriften) flyter gjennom en tegnet bukett. Logofontene, Trajan Pro og Prosto, både med og uten seriffer for å skille seg ut, skaper fine kontraster som både ser og føles klassisk, elegant og litt nonchalant. Logoen er plassert i en kontrastfarget firkant, slik at den skiller seg ut på visittkort og postkort. Samtidig er den påfallende nok til å stå alene øverst på en nettside eller et klistremerke.

Hvis du trenger en ny logo til bedriften din eller ønsker å videreutvikle den du allerede har, kan ekspertene fra 99designs by Vistaprint hjelpe deg.

Velg en passende fargepalett

Rosehagen har valgt en palett i rosa og lilla som gir en romantisk touch, mens kremhvit og sort brukes for å skape en iøynefallende kontrast. Ved å bruke fem nøkkelfarger kan de leke med fargekombinasjoner for å gi hvert enkelt merkevaremateriell et litt annerledes utseende ... uten at den generelle merkevarefølelsen påvirkes. Her kan du se hvordan Rosehagen kan variere fargene de bruker til logoteksten, basert på bakgrunnsfargen — kremfarget mot mørk lilla, mørk lilla mot lys lilla og så videre.

Rosehagen inkorporerer bilder av egne produkter (buketter!) som bakgrunnsbilder på nettsider, visittkort, postkort og flyers. Prøv selv — bare pass på at fargene på bildene passer til fargepaletten til merkevaren din.

Skap en enhetlig fargeidentitet

Uansett når kundene møter merkevaren din, skal de kunne kjenne den igjen. Konsistent design sørger for at kundene kjenner igjen bedriften både på og utenfor nett. Markedsføringsmateriell som visittkort, postkort og klistremerker gjør det enklere for kundene (og bukettmottakere!) å huske merkevaren din. På nett kan du forsterke fargene til merkevaren din ved å legge ut arkivbilder som du kan kjøpe på bildedelingstjenester eller bilder du tar selv. Her viser Rosehagen et nærbilde av en lilla bukett i startsideens toppbilde, og lenger ned på siden vises det produkter som kompletterer merkevarens farger.

Ta utgangspunkt i logoen din når du skal velge design på nettstedet ditt. Den kan informere om farger, skrifttyper og designelementer på alle sidene.

En helhetlig stil

Her er en presentasjon av hva Rosehagen velger å bruke for å skape en enhetlig merkevareidentitet (både på nett og ellers) for å fremstå troverdig i markedsføringsarbeidet.

  1. Visittkort. Rosehagen bruker visittkort med avrundede hjørner fordi de ønsker visittkort som skiller seg ut.
  2. Flyere. Med mer plass til design og tekstelementer, inneholder Rosehagens flyers ekstra illustrerte elementer for å understreke blomsterlogoen.
  3. Postkort. Rosehagen bruker et iøynefallende blomsterfoto på postkort for å legge til et element som garantert skaper interesse.
  4. Klistremerker og etiketter. Rosehagen bruker en blanding av ovale etiketter og runde klistremerker runde forsegler papirinnpakkede buketter, mens større etiketter settes på vasene de selger.
  5. Nettsted. Rosehagen selger blomsteroppsatser i alle regnbuens farger, men de som vises på hjemmesiden deres (inngangen til resten av nettstedet) understreker fargepaletten og øker merkevarens troverdighet.

Hvis du ikke har en egen hjemmeside allerede, kan vi hjelpe deg med å komme på nett. Prøv vår nettsidebygger, eller la en designekspert lage den for deg.

Møt designeren

LRNNKL fra 99designs lagde denne logoen for Rosehagen, inspirert av navnet på bedriften. «Det jeg la merke til først var navnet. «Rosehagen» er enkelt og lett å huske, det er et navn som er lett å kjenne igjen.» Med utgangspunkt i navnet skapte han en enkel bukett som ble kombinert med en vintage, håndtegnet stil.

LRNNKL er spesialist på logodesign — ta en titt på hans portefølje hvis du er interessert i å samarbeide med ham for å lage en logo for din bedrift.

Related articles

skaff deg stilen: Produktemballasje på et høyere nivå

Lag tilpasset produktemballasje på et høyere nivå som viser litt ekstra personlighet

Read more

Skaff deg stilen Lokal bevissthet

Markedsfør merkevaren din med markedsføringsmateriale laget for å flytte på seg.

Read more

Start shoppingen