Skaff deg stilen

Merkevarebygging med arrangementer: Gi de regelmessige arrangementene dine et unikt utseende

En av de beste måtene å skape buzz rundt en småbedrift på er å holde et arrangement – og hvis været er fint, hvorfor ikke gjøre et spesielt arrangement enda mer spennende ved å holde det utendørs?

Her kan du se hvordan Cristina’s Cafe skapte en merkevareidentitet for et spesielt arrangement – «Tirsdager på terrassen». De ønsket å trekke til seg flere kunder om ettermiddagen og kvelden på hverdager, da dette som regel var stille perioder i kaffebaren deres. Ved å holde et regelmessig arrangement, var målet deres å forvandle denne tidligere lite populære perioden til en lønnsom periode. I tillegg benytter de seg av uteplassen de allerede har på fortauet, ved å forvandle den til en uteservering der de vil ta imot musikalske gjester. Her kan du se hvordan Cristina’s Cafe markedsfører «Tirsdager på terrassen», og få tips til hvordan du kan markedsføre ditt eget arrangement for småbedriften din.

Gi arrangementet ditt sin egen identitet.

Arrangementet ditt bør har sitt eget navn og tilhørende logodesign – men samtidig noe som utfyller den eksisterende merkevaren for bedriften din.

Logoene til Cristina’s Cafe og «Tirsdager på terrassen» har lignende skrifttyper med et håndskrevet utseende. For at merkevaren til arrangementet skal skille seg ut, blir den nye logoen jazzet opp (beklager ordspillet!) med en illustrasjon av en saksofon, musikknoter og en kopp med dampende kaffe. Denne nye logoen forteller folk mer om arrangementet, slik at de vet at de kan forvente seg levende musikk og kaffe.

Begge designene bruker også farger fra den samme familien for å utfylle hverandre. Logoen til Cristina’s Cafe befinner seg på en flat, lys blågrønn bakgrunn, en perfekt farge for en livlig kafé. Logoen til arrangementet bruker en mørkere nyanse av blågrønt som reflekterer kveldsarrangementet deres, mens en spotlight-inspirert effekt skaper mer spenning.

Skaff deg stilen

Hvis du trenger hjelp til å skape merkevarebygging for arrangementet ditt som passer til hovedlogoen din, kan ekspertene på 99designs fra Vistaprint hjelpe deg.

Tiltrekk deg et publikum.

Pass på at stedet for arrangementet ditt er tydelig merket – du ønsker å fange oppmerksomheten til nye (og faste) kunder med flagg og bannere, og vise dem vei til det rette stedet med informerende plakater og skilt.

Og i tillegg til skilting på stedet, kan du opplyse om arrangementet ditt med flyers eller postkort. Heng flyers i nabolaget ditt og send postkort til alle på kundelisten din for å skape interesse. Du kan også legge postkort og flyers i handleposene til kundene dine eller sammen med takeaway-bestillingen deres for å minne dem om det fremtidige arrangementet ditt.

Markedsfør arrangementet ditt på nettet også. Opprett et Facebook-innlegg eller en Instagram-story på de sosiale kanalene dine for å skape interesse rundt de fremtidige arrangementene dine, eller send en nyhetsbrev via e-post med mer informasjon. Du kan til å med tenke på en spesiell hashtag for arrangementet ditt og oppfordre kunder til å bruke den når de skriver et innlegg på sine egne sider på sosiale medier.

Skap en atmosfære.

Du har laget en ny logo for arrangementet ditt – så hvorfor ikke gå litt lenger ved å skape et miljø som gjenspeiler arrangementet ditt. Gjør en del av dine ansatte til arrangementspersonale, og kle dem med egne uniformer for arrangementet ditt – t-skjorter, forklær og capser. Sett den nye logoen din på menyen, drikkeflasker og krus for arrangementet for å gjøre det ekstra spesielt, og skill terrassen for arrangementet fra området du ellers bruker.

Og i tillegg til å vise den nye arrangementslogoen din på skilt og utstyr, kan du gjøre området for arrangementet ditt ekstra festlig. Heng opp dekorpærer, invester i pene og komfortable utemøbler og dekorer med friske blomster for å skape et tiltalende område der folk vil elske å oppholde seg.

En helhetlig stil

Se hvordan alt settes sammen for «Tirsdager på terrassen» på Cristina’s Cafe.

  1. Menyer. Sett den nye merkevaren din på arrangementsmenyen din for et helhetlig utseende.
  2. Krus. Server drikke i krus merket med arrangementet ditt, og pass på at folk vet at de er til salgs.
  3. Flyers. Spre informasjon om arrangementet ditt i nabolaget med flyers.
  4. T-skjorter. Lag t-skjorter med den nye merkevaren din som dine ansatte bruker under arrangementet ditt.
  5. Klistremerker på ark. Markedsfør arrangementet ditt med klistremerker med logo på papirposer, takeaway-esker og dekorasjon.
  6. Plakater. Fang oppmerksomheten til kunder med plakater.
  7. Flagg. Trekk til deg forbipasserende med flotte flagg.

Om designeren

Khingkhing fra 99designs skapte logoen til Cristina's Cafe og «Tirsdager på terrassen» med en håndskrevet stil og et enkelt og naturlig design. «Da jeg så navnet og beskrivelsen av et musikkarrangement i en restaurant, fikk jeg lyst til å lage et design som koblet alle elementene, som alle delene av en menneskekropp. Så jeg prøvde et abstrakt design der saksofonen er som hele kroppen, kaffekoppen er hodet, terrassebelysningen som hår som flyter rundt og musikknotene er som duften av en deilig parfyme.»

Ta en titt på porteføljen deres hvis du er interessert i et samarbeid for å lage en logo for småbedriften din eller et spesielt arrangement.

Related articles

Fra visjon til merkevare: Slik bygde Jody Merrill btone FITNESS

En merkevare som skiller seg ut og som det er lett å kjenne igjen kan sørge for at bedriften din skiller seg ut fra mengden.

Read more

Er du klar til å bruke søkemotoroptimalisering for bedriften din?

Øk synligheten på Google slik at flere kunder finner deg.

Read more

Du er bare 22 trinn unna å virkeliggjøre drømmen din.

La drømmen bli til virkelighet med vår smarte sjekkliste.

Read more

Skaff deg stilen: Design som passer over alt

Konsistent merkevarebygging er viktig for å skape kredibilitet.

Read more

Start shoppingen